Retouraanvraag

Je kan je order makkelijk retourneren door de onderstaande stappen te volgen.

  1. Kijk of jouw retour voldoet aan onze retourvoorwaarden.
  2. Volg de te nemen stappen. Vergeet niet om het oude verzendlabel te verwijderen.
  3. Zorg ervoor dat je je retour verzekerd terugstuurt, want bij vermissing ben jij verantwoordelijk voor de zending.

RETOURNEREN
U mag uw aankoop direct terugsturen naar ons zonder enige opgaaf van reden. U kunt uw zending via PostNL of een andere vervoerder terugsturen. Wij raden aan om de zending verzekerd te sturen. Stuur het retourformulier aub mee terug met uw zending, zodat we uw retournering makkelijk kunnen verwerken. Indien je je bestelling via PostNL of DHL retourneert, ontvang je van de baliemedewerker een verzendbewijs met daarop een Track & Trace code. Ook ontvang je vanuit Returnista een verzendbewijs met daarop een Track & Trace code. Bewaar het verzendbewijs goed totdat je retour volledig is verwerkt en is terugbetaald.

LET OP! : Wij sturen geen bevestiging wanneer wij uw retourzending hebben ontvangen. U kunt zelf via de Track&Trace uw zending volgen. Uw retourzending wordt meteen verwerkt nadat het bij ons geleverd is. Het retourbedrag wordt binnen 14 dagen op uw rekening teruggestort nadat wij uw zending in ontvangst hebben genomen.

OMRUILEN
Mocht u uw aankoop willen omruilen, dan kunt u het product direct terugsturen en opnieuw bestellen via onze website. Op deze manier verliest u geen tijd en ontvangt u het nieuwe product binnen 2 á 3 dagen. bij het omruilen of retourneren dient het artikel redelijkerwijs ongebruikt en in goede staat te zijn. Dit betekent dat het artikel niet gedragen mag zijn en in de originele verpakking teruggestuurd dient te worden. Daarnaast mag je het label er nooit afhalen. Indien je niet aan deze voorwaarden voldoet, dan kunnen wij het artikel niet omruilen of terugnemen.

RETOURADRES: Versano / Mezam BV, Nikkelstraat 23, 4823 AE Breda Nederland

Zonder een geldig verzendbewijs met daarop een Track & Trace code kunnen wij geen onderzoek starten naar retouren en zullen wij vermiste retouren dus niet terugbetalen

Hoewel de maximale terugbetalingstermijn 14 dagen is, duurt het verwerken van jouw retour  bij ons ‘vanaf ontvangst’ slechts enkele dagen. Na de verwerking van jouw retour wordt je op de hoogte gesteld via een e-mail met daarin verdere info over je terugbetaling.

Mocht je na 14 dagen nog geen bericht van ons hebben ontvangen, neem dan contact op via het contactformulier of [email protected]. Vermeld wel jouw naam, e-mailadres, telnr en het bestelnummer.

Het kan voorkomen dat het het beantwoorden van vragen soms langer duren dan je van ons gewend bent. Wij raden je dan ook aan om jouw vraag via één kanaal te stellen. Mocht je een vraag over een order hebben dan is het verstandig om te refereren naar jouw ordernummer. Uiteraard proberen wij jouw zo snel mogelijk te antwoorden

Het kan helaas voorkomen dat jouw bestelling beschadigd raakt tijdens de verzending. Als klant kun je hier natuurlijk niets aan doen. In dat geval vragen we je direct contact op te nemen met onze klantenservice. Ook is het handig om foto’s mee te sturen van de klacht. Onze klantenservice neemt je bericht zo snel mogelijk in behandeling en zoekt samen met jou naar de beste oplossing.

Zodra wij jouw retour hebben ontvangen en verwerkt, wordt er een aanpassing gemaakt op je factuur. Je ontvangt dan binnen 24 uur een aangepaste factuur van Klarna, bijgesteld op basis van je retourzending.

Het fijne aan Klarna is dat je niet je volledige factuur van te voren dient te voldoen. Wel raden wij je aan om je factuur tijdig te betalen, om verhoging van kosten te voorkomen.

Heb je je Klarna factuur al betaald en uiteindelijk items geretourneerd? In dit geval ontvang je een terugbetaling van Klarna zodra wij jouw retour ontvangen en verwerkt hebben.

Ben je al bekend met de Klarna app? Met de Klarna app heb je een overzicht over je bestellingen en kun je onder andere je factuur ‘’on hold’’ zetten of retouren aanmelden.

Kijk voor meer informatie op https://www.klarna.nl

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Wij raden je aan om je adres handmatig in te vullen in de checkout en geen autofill te gebruiken. Mocht het hierna nog niet lukken, dan raden wij je aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Het is handig om hierbij een screenshot te sturen van de gehele checkout of de foutmelding.

Inpakken

Inpakken

Vouw de artikelen netjes op zoals je deze ook hebt ontvangen en pak deze daarna zorgvuldig in. Sluit hierbij ook het retourformulier met pakbon toe.

Terugsturen

Terugsturen

Stuur je pakket retour met een geldige verzendlabel. Deze kun je bij een PostNL of DHL verzendlocatie kopen. Verwijder wel het oude label van de doos.

Afgeven Postnl Punt

Afgeven Postnl Punt

Lever je pakket af bij een PostNL aannamepunt in bij jouw in de buurt. Op postnl.nl/locatiewijzer kun je op postcode en huisnummer een locatie bij jouw in de buurt vinden.

Terugbetaling

Terugbetaling

De terugbetaling wordt voldaan op het rekeningnummer waar de betaling mee is uitgevoerd. Doorgaans worden de terugbetalingen binnen 14 dagen na ontvangst verwerkt.